PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację stację Maksymilianowo w ramach prac na linii kolejowej nr 201. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2029 r. Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko na lata 2021-2027 (FEnIKS). Szacunkowa wartość zamówienia wynosi blisko 1,5 mld zł netto.
Stacja Maksymilianowo jest jedną z ważniejszych na terenie woj. kujawsko – pomorskiego, także ze względu na krzyżowanie się dwóch istotnych dla przewozu ładunków z południa na północ kraju linii kolejowych: nr 201 (Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port) oraz nr 131 (Chorzów Batory – Tczew). PKP PLK chce na stacji przebudować trzy perony, pod którymi powstanie tunel z windami.
Zmieni się układ torowy dla linii nr 201 i 131. Przebudowa obejmie łącznie tory o długości 38 km. W torach będzie 100 rozjazdów. Powstanie bezkolizyjne skrzyżowanie wielopoziomowe dla wspomnianych linii, a także 4 mosty kolejowe, 1 most kolejowy oraz 1 wiadukt drogowy. Wszystko połączy nowy układ srk i sieć trakcyjna. Stacja zostanie przebudowana w taki sposób, aby wyloty z niej umożliwiały rozpędzenie się do 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych (linia 201), a na zmodernizowanym odcinku linii nr 131 te prędkości wyniosą odpowiednio 200 i 120 km/h.
– Podpisanie umowy planujemy w III kwartale 2025 r., a zakończenie zadania w 2029 r. Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko na lata 2021-2027 (FEnIKS). Szacunkowa wartość zamówienia wynosi blisko 1,5 mld zł netto – podała PLK.
Prace na stacji Maksymilianowo odbędą się w ramach modernizacji linii nr 201. Prace budowlane, bardzo opóźnione, powiązane z projektem modernizacji trasy z Bydgoszczy do Trójmiasta prowadzone są od 2021 r.
– W tym roku zakończyliśmy prace na bajpasie kartuskim oraz linii nr 229 Glincz – Kartuzy wraz z budową nowego odcinka linii nr 214, w obrębie stacji Kartuzy. Zasadnicze prace na linii nr 201 będą realizowane w podziale na 7 kontraktów. We wrześniu podpisaliśmy umowę na realizację prac na odcinku Somonino – Gdańsk Osowa wraz z elektryfikacją linii nr 229 na odcinku Glincz – Kartuzy, a w grudniu planowane jest podpisanie umowy dotyczącej robót na odcinku Kościerzyna – Somonino (linia nr 201) oraz Somonino – Kartuzy (linia nr 214). Zakończenie prac na tych odcinkach planowane jest w 2028 r. a na pozostałych (Gdańsk Osowa – Gdynia Główna oraz Kościerzyna – Maksymilianowo w ramach 4 kontraktów) w latach 2025-2030 – podały PKP Polskie Linie Kolejowe.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.